۰
۲
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
از سند منزل تا استشهاد محلی؛

درخواست ضمانت های عجیب بانک ها برای ۱۰ میلیون وام!

اخبار بانك: در برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ارائه سند منزل و استشهاد محلی برای دریافت تنها ۱۰ میلیون وام ضروزی است!
درخواست ضمانت های عجیب بانک ها برای ۱۰ میلیون وام!
به گزارش اخبار بانک، برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای پرداخت تنها ۱۰ میلیون تومان تسهیلات ضمانت های عجیب و غریبی از تسهیلات گیرندگان و ضامنین درخواست می کنند. 

بر اساس قوانین و عرف معمول تسهیلات گیرنده باید دارای شغل و منبع درآمد برای ضمانت بازپرداخت خود داشته باشد و به بانک و یا موسسه مالی و اعتباری ارائه دهد. 

همچنین برخی از مدارک دیگر نظیر مدرک شغلی، ارائه چک ضمانت، ضامن معتبر و آدرس محل سکونت خود و ضامنین در هنگام درخواست ارائه تسهیلات از سوی بانک و موسسه مالی و اعتباری مطالبه می شود. 

دریافت برخی قبوض آب، برق، گاز و تلفن نیز برای راستی آزمایی از آدرس و تلفن ارائه شده توسط ضامن و تسهیلات گیرنده نیز در برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز انجام می شود که در نوع خود سختگیرانه اما قابل توجیه است. 

اما در برخی موارد نیز ضمانت های عجیب و غریبی از سوی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مورد مطالبه قرار می گیرد که در نوع خود جالب توجه می باشد! 

در یکی از این موارد شهروندی در تماس با اخبار بانک اظهار داشت: مسئول یکی از بانک ها از ضامن تسهیلات درخواست ارائه سند منزل مسکونی برای راستی آزمایی آدرس ارائه شده کرده است! 

البته این سند منزل مسکونی برای در رهن قرار گرفتن نبوده و تنها برای این درخواست می شود که مسئول شعبه مطمئن شود آدرس ارائه شده صحیح بوده و دروغی در کارنیست! 

این درحالی است که تسهیلات فوق تنها ۱۰ میلیون تومان بوده و چک معتبر و دیگر موارد مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات از ضامن و وام گیرنده اخذ شده است. 

همچنین یکی دیگر از شهروندان نیز اعلام می کند خانه دار است و برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کرده که مسئول مربوطه اعلام داشته به دلیل اینکه شاغل نیستید باید یک استشهاد محلی تهیه کرده که نشانگر شاغل بودن شما را داشته باشد! 

وقتی خواهان ارائه توضیح بیشتر می شوم مسئول بانک اعلام می کند ما مجاز به پرداخت تسهیلات به خانه دار نیستیم و باید استشهاد محلی تهیه کنید که مثلا شما بدون جواز کسب در منزل خیاطی می کنید! با این استشهاد تسهیلات پرداختی قانونی شده و بازرسی نیز ایراد نمی گیرد! 

نبود یک قانون و بخشنامه مشخص از سوی بانک مرکزی در این باره باعث بوجود آمدن اینچنین بخشنامه های من درآوردی از سوی برخی از مسئولین شعب می شود.
https://akhbarbank.com/vdca0ynu.49noo15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
افشین
وام ده میلیونی ذکر شده احتمالاً مشارکت مدنی تجهیز منزل بوده که قاعدتا وام گیرنده باید منزل داشته باشد تا خرج مثلاً پکیج و یا کابینت آن بکند. لذا سند منزل برای آن اخذ می گردد و صحیح تر آن است که منزل ارزیابی هم گردد. در ضمن دریافت چک معتبر برای ضمانت خطا می باشد.
ضامن
Estonia
شرایط ضمانت بانک رسالت برای وام ازدواج 10میلیون تومانی بسیار سخت می باشد
تازه ترین اخبار