۰
۱
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۶
انتشار اولین سری اوراق گواهی سپرده با سود 23 درصد

موسسه کوثر تا پایان سال به شتاب وصل می‌شود

مدیر عامل موسسه کوثر از انتشار اولین سری اوراق گواهی سپرده با سود 23 درصد از هفدهم اسفند ماه خبر داد و گفت:‌ به دنبال گسترش فعالیت‌های موسسه هستیم.
موسسه کوثر تا پایان سال به شتاب وصل می‌شود
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، عیسی رضایی با بیان این‌که در سال جاری موفق به گذراندن مراحل اخذ مجوز از بانک مرکزی شدیم گفت: در واقع می توانستیم این مجوز را در سال ۹۰ دریافت کنیم اما حجم سنگین فعالیت‌های بانک مرکزی باعث شد این امر به سال ۹۱ موکول شود.

وی افزود:‌پس از انجام اقدامات اولیه برای اخذ مجوز و پذیره نویسی در بورس، کف سرمایه مورد نیاز برای اخذ مجوز موسسه به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رضایی با بیان این‌که پس از انجام اقدامات لازم سرانجام ۱۴ بهمن ماه مجوز موسسه را از بانک مرکزی با امضای رییس کل این بانک دریافت کردیم، خاطرنشان کرد: دریافت مجوز بار سنگینی از دوش ما برداشت و باعث شد که به شبکه بانکی کشور بپیوندیم.

مدیر عامل موسسه کوثر با اشاره به این‌که مجوز سازمان و پایه را دریافت کرده‌ایم که به زودی در سیستم عملیاتی می‌شود اضافه کرد: همچنین مجوز شبکه شتاب را اخذ کرده‌ایم که بانک مرکزی در حال آزمایش سیستم‌های موسسه است و به زودی دستگاه‌های ATMشعب موسسه به شبکه شتاب متصل می‌شود.

وی به مجوز موسسه کوثر برای صدور ضمانت نامه اشاره و اظهار کرد: از ۱۷ اسفند اولین سری اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۳ درصد که متعلق به شرکت مپنا و دو شرکت نفتی دیگر است منتشر می‌شود.

رضایی میزان سپرده قانونی موسسه کوثر نزد بانک مرکزی را بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: طبق توافق مکتوبی که بانک مرکزی انجام دادیم تعداد شعب مجاز این موسسه ۳۵۰ شعبه است و ظاهرا بانک مرکزی الزامات مربوط به کاهش شعبه موسسات و بانک ها را بازنگری کرده و بانک‌ها و موسسات با ارائه طرح توجیهی شعبه جدید ایجاد کنند.

مدیر عامل موسسه کوثر با اشاره به این‌که بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال منابع جذب کرده و هفت بانک خصوصی و دو بانک دولتی را دراین زمینه پشت سر گذاشته ایم گفت: به دنبال گسترش فعالیت‌ها هستیم و ایجاد نمایندگی بیمه در برخی شعب منتخب، ایجاد باجه‌هایی از کارگزاری‌ها، استفاده از باجه‌های لیزینگ و راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری از جمله فعالیت‌های موسسه در آینده خواهد بود.

رضایی سهم کوثر از کل نقدینگی را ۱.۳۳ درصد عنوان کرد.
https://akhbarbank.com/vdcjtye8.uqe8tzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
ali
United States
آینده از آن ماست(شعار موسسه کوثر)
تازه ترین اخبار