۰
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۳
رئيس كل بيمه مركزي:

رقابت‌ها در صنعت بیمه سالم نیست

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های بیمه گفت: با وجود اینکه تعداد شرکت‌ها افزایش یافته اما عملکردها، رقابت‌ها را سالم نشان نمی‌دهد.
رقابت‌ها در صنعت بیمه سالم نیست
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، محمد ابراهیم امین در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل بیمه دانا با اشاره به شرایط فعلی صنعت بیمه، اظهارداشت: صنعت بیمه به دلایل متعددی جایگاه مناسب خود را ندارد در حالیکه انتظارات زیادی از این صنعت وجود دارد.

وی افزود: شرکت‌های بیمه کمک بسیار بزرگی برای دولت‌ها نسبت به جبران خسارات هستند و با توجه به چنین نقشی برای صنعت بیمه، انتظارات و توقعات در افکار عمومی بسیار بالا است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: توقعات مردم نسبت به بیمه به اندازه مردم کشورهای اروپایی است اما کارکرد شرکت‌های بیمه تناسبی با آن توقعات ندارد؛ به همین دلیل مهم‌ترین اقدامی که باید انجام شود رقابتی کردن صنعت بیمه است.

وی در همین‌باره تصریح کرد: باید شرکت‌های بیمه را رقابتی کنیم اما رقابتی کردن بیمه تنها با افزایش تعداد شرکت‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه باید اصول، مبانی، معیارها و استانداردهای حاکم در این فعالیت را در جهت رقابتی‌شدن تنظیم کنیم.

امین گفت: صنعت بیمه از معدود بخش‌هایی است که بدون مالکیت و مدیریت دولت می‌تواند فعالیت کند گرچه مالکیت تنها تعیین کننده عملکرد مناسب یا نامناسب شرکت‌ها نیست البته تاثیرگذاری بر عملکرد شرکت‌ها را دارد.

وی افزود: بیمه مرکزی مقام ناظر است و موظف به اعمال نظارت بر شرکت‌ها برای اجرای درست قوانین است اما این به معنای دخالت بیمه مرکزی در اداره شرکت‌ها نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: مقررات حاکم بر بورس، اصل ۴۴، نظارت و دقت بورس نسبت به عملکرد شرکت‌ها، رعایت قانون تجارت، اعمال نظارت بر کار بازرسان شرکت‌ها از جمله اقداماتی است که باید برای بهبود عملکرد شرکت‌ها از جمله‌شرکت‌های بیمه انجام شود.

به گفته وی در صورتی که عملکرد شرکت‌ها درست شود و در واقع اقتصاد خورد در جهت مناسبی تنظیم شود اقتصاد کلان هم اصلاح خواهد شد.

وی افزود: با وجود اینکه از نظر تعداد، رقابت در صنعت بیمه بوجود آمده اما عملکردها رقابت‌ها را سالم نشان نمی‌دهد.

امین با بیان اینکه بیمه آسیا و بیمه دانا دو شرکت مهم در این صنعت هستند، گفت: توصیه می‌کنیم که مدیران جدید این دو شرکت از کارشناسان و صاحب‌نظران با تجربه برای اداره این شرکت‌ها استفاده کنند تا موجب بهبود عملکردها شوند.
https://akhbarbank.com/vdciypaz.t1avu2bcct.html
تازه ترین اخبار