۰
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
سخنان جالب مدير عامل سابق بانك ملي در روز توديع

ماجراي واگذاري ملك 100 ميليارد توماني به ميراث چه بود؟

در يكي از سفرهاي دولت محترم دهم به استان اصفهان شعبه مركزي أصفهان و ملك شركت ريسباف به ارزشي بالغ بر يك هزار ميليارد ريال به سازمان ميراث فرهنگي به صورت بلا عوض واگذار شده بود.
ماجراي واگذاري ملك 100 ميليارد توماني به ميراث چه بود؟
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، دوره دو ساله ماموريت فرشاد حيدري بعنوان رييس هيات مديره و مدير عامل بانك ملي ايران پايان يافت.وي روز گذشته در مراسم توديع خود سخنان جالبي بيان كرد كه خواندن آن خالي از لطف نيست.

اينك كه مأموريت دو سأله اينجانب بعنوان رييس هيات مديره و مدير عامل بانك ملي ايران به پايان رسيده است بر خود لازم ميدانم از يكايك همكاران عزيز در جاي جاي ميهن اسلامي براي پذيرش اينجانب در بين خود و تلاش مجد انه در دو سال گذشته صميمانه تشكر و قدرداني نمايم و گزارش مختري از فعاليتهاي بعمل آمده در اين دوره را به استحضار همكاران گرامي و ملت شريف ايران برسانم.
آغار خدمت اينجانب در بانك ملي ايران مصادف با خروج مدير عامل اسبق بانك از كشور، مسايل سياسي خاص سال ١٣٩٠ و بازداشت برخي از اعضاء هيات مديره، مديران امور، روساء ادارات ، روساء و كاركنان شعب بانك ناشي از بحران بوجود آمده از پرونده مشهور به سه هزار ميلياردي ، مسائل ايجاد شده ناشي از فروش ارز توسط بانك مركزي به صرافها و برخي اشخاص ومسائل ناشي ازوضعيت تسهيلات و اعتبارات پرداخت شده در سنوات گذشته بود كه همگي موجب ايجاد بحراني بزرگ و بي سابقه و آشفتگي و نابساماني گسترده در بانك و خدشه دار شدن اعتماد عمومي بود. عبور از بحران مذكور مستلزم ايجاد همگرايي در درون سازمان ، تثبيت مديريت ، شفاف سازي عمليات و همكاري لازم با دستگاههاي نظارتي بود.

در اين ميان برخي از رقباء در انديشه عبور از بانك ملي و كسب رتبه اول در بين بانكهاي كشور بودند، و همه اينها وظيفه همه كاركنان بانك ملي ايران را براي صيانت از بانك سنگين تر و خطير تر مي ساخت.

با استعانت از پروردگار يكتا و در ظل توجهات حضرت بقيه الله الأعظم و همدلي و همراهي يكايك همكاران گرامي و اقداماتي كه صورت گرفت ، بانك ملي ايران از بحران بزرگ سال ١٣٩٠ با سر بلندي و عزت عبور و برگ زرين ديگري بر تاريخ پر افتخار بانك اضافه گرديد.

در اينجا به صورت مختصر به إعدادي از اقدامات صورت گرفته اشاره ميكنم:
١) در يكي از سفرهاي دولت محترم دهم به استان اصفهان شعبه مركزي أصفهان و ملك شركت ريسباف به ارزشي بالغ بر يك هزار ميليارد ريال به سازمان ميراث فرهنگي به صورت بلا عوض واگذار شده بود. با پيگيري مجد انه بعمل آمده در سال ١٣٩٠ مصوبه مذكور در يكي از جلسات هيات محترم دولت لغو گرديد. اجراي مصوبه مذكور ساير املاك تاريخي بانك را با خطرواگذاري مواجه ميساخت.

٢) نرخ رشد منابع بانك در سالهاي ٩٠ و ٩١ از ميانگين نرخ رشد منابع ساير بانكها پيشي گرفت و همين امر موجب حفظ و بهبود موقعيت بانك بعنوان بانك اول كشور گرديد.

٣) تعادل بين منابع و مصارف بانك در سالهاي ٩٠ و ٩١ با رشد مناسب منابع و رشد متعادل مصارف بر قرارگرديد.

٤) ساماندهي وضعيت مطالبات غير جاري و كاهش نسبت مطالبات به تسهيلات در پايان سال ١٣٩١.

٥) مديريت تحريمهاي ظالمانه عليه بانك و ارائه خدمات مناسب به جامعه اقتصادي كشور با حداكثر استفاده از إمكانات موجود.

٦) بازنگري ساختار سازماني بانك و چابك كردن ستاد بانك و اصلاح ساختار بانك كارگشايي و اصلاح شبكه شعب بانك.

٧) زيان بانك در سال ١٣٩٠ كه بالغ بر شانزده هزار ميليارد ريال ميگرديدبا پيگيري هاي بعمل آمده ومساعدت اعضاء محترم مجمع عمومي بانك مركزي و شوراي محترم پول و اعتبار جبران و صورتهاي مالي بانك اصلاح و بهبود يافت.

٨) بدهي سنگين بانك ملي ايران به بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران ناشي ازاضافه برداشت كه بالغ بر يكصدو بيست هزار ميليارد ريال ميگرديد پرداخت شد. اين اقدام علاوه بر حفظ استقلال بانك موجب كمك به كاهش نرخ تورم در كشور گرديد.

٩) از امنيت شغلي مديران و كاركنان بانك حداكثر صيانت ممكن بعمل آمد.

١٠) با مطالعات گسترده و ارشادات برادر گرامي جناب آقاي محمدرضا مقدسي وضعيت شركتها و سرمايه گذاري هاي بانك ساماندهي شد به نحوي كه وضعيت شركتهاي بانك امروز بسيار متفاوت از سال ١٣٩٠ ميباشد و علاوه بر ارتقاء بهره وري شركتها و افزايش چندين برابري ارزش بازار آنها موجب گرديد امروز گروه توسعه ملي در عرصه بازار سرمايه بسيار مؤثر حضور داشته باشد.

١١) فروش املاك مازاد و كم بازده از اموري بود كه در دوره دو سال گذشته مورد توجه قرارگرفت و شايسته است مجد انه ادامه يابد.

١٢) سرمايه بانك أز مبلغ بيست و دو هزار ميليارد ريال به صورت نقدي و تجديد ارزيابي داراييها به بيش از نود و نه هزار وشصت ميليارد ريال افزايش يافت. اين اقدام موجب استحكام صورتهاي مالي بانك و بهبود شاخصهاي بانك از جمله نسبت كفايت سرمايه گرديد.

١٣) در پايان سال ١٣٩١ ميزان داراييهاي بانك از مرز يك هزار تريليون ريال گذشت. داراييهاي بانك در اين دوره بيش ازدويست و هفتادو پنج هزار ميليارد ريال افزايش يافت.

١٤) بهره وري كاركنان و شعب در اين دوره ارتقاء و وضعيت و موقعيت بانك در بين ساير بانكها در بسياري از استانها بهبود يافت و شايسته است كليه كاركنان بانك تا كسب رتبه اول در كليه استانها همچنان به تلاش خود مجدانه ادامه دهند.

١٥) در وضعيت فن آوري اطلاعات تغييرات گسترده اي بعمل آمد ، پيشتازي بانك در ارائه خدمات بانكداري الكترونيكي با گسترده ترين شبكه شعب هوشمند الكترونيك بانك ملي ايران ، بيشترين تعداد خود پردازها و پايانه هاي فروش و طرحهاي جديدي از جمله رعد ملي ( حذف كارتهاي بانكي) ، آذرخش ملي و سامانه كنترل ضمانت نامه ها و اعتبارات اسنادي به بهره برداري رسيد و مقدمات بسياري از طرحها فراهم آمده است كه در آينده به بهره برداري خواهند رسيد. از جمله مهمترين كارهاي در دست اجرا انجام عمليات اعطاي تسهيلات به صورت اينترنتي و به صورت تمام الكترونيكي است كه پس از بهره برداري موجب افزايش سرعت ارائه خدمات و كاهش تردد در شعب گرديده و مالا انقلابي در ارائه خدمات بانكي به هم ميهنان فراهم خواهد ساخت.

١٦) ايجاد و گسترش شعب تمام الكترونيك بدون كارمند با نام " شهاب ملي" با كمترين هزينه و حداكثر استفاده از امكانات موجود بانك بعنوان طرحي نو و سيماي نوين بانكداري كشور در سالهاي آينده.

١٧) ارتقاء نظام كنترل و نظارت بر عملكرد شعب و حوزه ها به صورت تمام مكانيزه با بيش از چهارصد ايتم كنترلي و نظارتي به صورت برخطو در حين فعاليت شعب . اين امر موجب بهبود كنترل و نظارت بر فعاليت شعب و كاهش هزينه هاي نظارت بصورت حضوري گرديده است .

١٨) در دو سال گذشته بسيار مايل بودم حس نوستالژي ( يادمانه) نسل فعال اقتصادي و اجتماعي امروز از قلك هاي مشكي بانك ملي ايران را براي كودكان و نوجوانان ميهن اسلامي مجددا احياء كنم، با مطالعات گسترده اي كه در سوابق بانك ، بانكهاي كشور و بانكهاي بزرگ دنيا انجام شد "كانون جوانه هاي " بانك ملي ايران ايجاد و به هموطنان عزيز عرضه گرديد كه موجب گسترش فرهنگ پس انداز وباني آموزشي عمومي نوباوگان ميهن اسلامي شده است .

١٩) ايجاد بزرگترين تشكل مذهبي كشور با بيش از شش هزار نفر عضو با همكاري سازمان تبليغات اسلامي.

٢٠) اهتمام ويژه به معيشت ، بهداشت و درمان و إمكانات رفاهي كاركنان بعنوان مهمترترين سرمايه هاي بانك با استفاده از حداكثر ظرفيت قوانين و مقررات و مصوبات مجامع بانك.

٢١) انجام وظائف اجتماعي بانك در قالب ساخت مدارس ، مساجد و آزادي زندانيان جرائم غير عمد توسعه يافت.

همكاران گرامي و هموطنان عزيز به ياد دارند در ابتداي دوره مسئوليت اينجانب ، پس از عذر خواهي از مقام عظماي ولايت و هموطنان گرامي بابت وقايع پيش آمده ناشي از پرونده مشهور به سه هزار ميلياردي و خدشه دار شدن اعتماد عمومي به بانك ، خود را متعهد نموديم كه با خدمت صادقانه و شفافيت در عملكرد و بهبود وضعيت ارائه خدمات نسبت به جبران حوادث پيش آمده اقدام نماييم .
خداوند بزرگ را شاكريم كه امروز با رضائي قلبي از عملكرد دو سال گذشته و خاطري آسوده سكان اداره بانك بزرگ ملي ايران را در حالي به خدمت گذاري ديگر تحويل ميدهم كه بانك ملي ايران بالنده تر از هميشه بر تارك بانكداري ايران اسلامي مي درخشد.
از همه همكاران گرامي انتظار دارم با همكاري صميمانه با مديريت جديد بانك همچنان در ارتقاء بهره وري ، بهبود مستمر روشها ، ارائه خدمات ارزان ، افزايش سرعت ارائه خدمات ، كاهش هزينه ها ، افزايش درآمدهاي كارمزدي و با توجه ويژه به سود آوري ، امكان رقابت بيشتر بانك را با رقباء فراهم نمايند.
در پايان ضمن آرزوي سلامتي، بهروزي و موفقيت روزافزون براي مقام معظم رهبري ، كليه خدمت گزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و كليه همكاران گرامي و خانواده هاي محترم آنان ، موفقيت جناب آقاي دكتر همتي را در مسئوليت جديد از درگاه ايزد متعال مسالت واز همه شما عزيزان حلاليت مي طلبم . خداوند يار و نگهدار همه شما باد.
به اميد روزي كه با تلاش كاركنان پر تلاش و مديران لايق بانك و اهتمام تمام آحاد ملت و مسئولين محترم نظام شاهد حضور " بانك ملي ايران " در بين صد بانك برتر دنيا باشيم انشالله.

فرشاد حيدري
https://akhbarbank.com/vdcba9b8.rhbz8piuur.html
تازه ترین اخبار