۰
۲۹
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۴

اخذ مالیات بر سود سپرده های بانکی ضروری است؟

اخبار بانک: با مناظره شب گذشته دو نماینده مجلس در تلویزیون به نظر می رسد اخذ مالیات بر سود سپرده های بانکی ضروری به نظر می رسد.
اخذ مالیات بر سود سپرده های بانکی ضروری است؟
به گزارش اخبار بانک، شب گذشته شبکه دوم سیما در گفتگوی ویژه خبری از دو تن از نمایندگان مجلس دعوت کرده بود تا در باره اخذ مالیات بر سود سپرده های بانکی صحبت کنند.

اخذ مالیات بر سود سپرده های بانکی را هفته پیش طیب نیا وزیر اقتصاد برای اولین بار مطرح کرد و صراحتا از عدم اخذ مالیات بر سود سپرده های انتقاد کرد.

در مناظره شب گذشته نیز غلامرضا مصباحی مقدم و پور ابراهیمی نماینگان مجلس شورای اسلامی به همراه عسگری رئیس سابق سازمان امور مالیاتی که بصورت تلفنی مهمان برنامه بود نظرات خود را مطرح کرد.

آن چیزی که از ماحصل این مناظره می توان استنباط و نتیجه گیری کرد این بود که حق با وزیر اقتصاد است، باید از سود سپرده های بانکی نیز مالیات اخذ کرد!

البته این اخذ مالیات برای سال هایی مناسب است که نرخ تورم از نرخ سود سپرده های بانکی کمتر است و در صورتی که نرخ تورم بالاتر از نرخ سود سپرده ها باشد اخذ مالیات منطقی نیست.

با یک حساب سرانگشتی می توان بیش از هزار و سیصد میلیارد تومان از سپرده های بانکی در سال مالیات اخذ کرد و مجلس می تواند با تدوین قوانینی این میزان درآمد را اخذ و به همین میزان نیز از تولیدکنندگان، حقوق بگیران و کشاورزان کمتر مالیات اخذ کند.

این قانون در صورت اجرا می توان هدفمند کردن مالیات ها نیز نامگذاری کرد که در این صورت سرمایه داران سرمایه گذار در بانک نیز مالیات پرداخت می کنند.
https://akhbarbank.com/vdca6any.49nui15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
همشهری خیال پرداز!
Iran, Islamic Republic of
اگر تصویب بشود که یقینا" تصویب می شود برگ زرین ( .....) دیگری از مجلس شورای اسلامی ! دامنگیر مردم فقیر می شود .نتایج قابل پیش بینی 1-نقدینگی بانکها کاهش - حجم وام دهی وتسهیلات بانکها کاهش - نرخ طلا ودلار وسکه افزایش-2-قیمت مسکن افزایش- نرخ اجاره ها افزایش- مشکلات مستاجران بشدت افزایش - درامد مالیاتی دولت از محل معاملات ماشین واجاره مسکن افزایش -میزان نقدینگی بخش دلالی بشدت افزایش - مشکلات ناشی از تعاملات بازار دامنگیر قوه قضائیه( تعداد پرونده های شکایات رشد) - مشکلات تولید بیشتر( ناشی از عدم توانائی ارائه تسهیلات به بنگاههای تولیدی )- درامد طبقه محروم وبازنشستگان کاهش - نرخ تورم افزایش- رکود بیشتروقدرت خریدکاهش می یابد و.... به نظر شما چند مورد از موارد ذکر شده یقینا" تحقق وچند مورد اشتباه است .
سیامک
دوست عزیز فرصت بانکها به اونجا نمیرسه که فکری برای کاهش نقدینگی کنند چون فورا ورشکست میشوند.انچه بانکها راسرپا نگه داشته وجود نقدینگی سپرده گزاران وواسطه گری بانکها از مابه تفاوت پرداخت سود سپرده گزاران و دریافت سود از وام گیرندگان است.وقتی سپرده گزاران نقدینگی خودرا خارج کنند اعتباری برای پرداخت وام وجود ندارد وورشکستگی بانکها100% خواهدبود.
مردم
United States
دولت هر کاری که به ضرر مردم ونفع دولته سری انجام میده الان چند وقته چسبیده به پس اندازه مردم در بانکها
Iran, Islamic Republic of
پول هیچوقت از بانکها خارج نمیشه. فقط از یک بانک به بانک دیگه منتقل میشه. پس اونها ورشکست نمیشن خیالت راحت
اشکان
Romania
اشتباه شما همین عزیزم . وقتی پول ها به صوذت نقد در منزل نگهداری بشه . یا تبدیل به ارز و ملک بشه ؟ و منابع وارد بانکها و موسساتی بشه که تعامل بهتری دارند مطمئن باش. ورشکست که سهل نابود میشوند . فقط اگر 5 درصد سپرده گذاران هر کدام از بانکها برای بازپسگیری سپرده شان به بانک مراجعه کنند بیچاره میشوند . بعلت اینکه بانکها بجای 75 درصد منابع 175 درصد منابعشون را وام داده اند .
خرید طلا هم منجر به تضعیف ریال و ورشکستی بانکها میشه , وقتی بیشتر صنوف و بازاریان مالیات نمی دهند یا مبلغ ناچیزی می دهند دریافت مالیات از سپرده کارگر جماعت فقط باعث خروج سرمایه از بانکها و سونامی تورم خواهد شد امیدوارم اگه مالیات میگیرن حداقل از سپرده های بالای ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون بگیرن و به اندوخته قشو متوسط و ضعیف فشار نیارن.
زهی خیال باطل
ورشکستگی بانک؟اون هم در ایران؟
آرزویی هست که باید به بهشت ببری
محمد رئالی
اگر خدایی ناکرده تصویب شد بی انظباتی مالی در سرتاسر مملکت رقم خواهد خورد برای دور زدن و .....
زمزمه بشه سریع میاد و قانون هم میشه
پس به فکر جای دیگه ای برای سرمایه گذاری باید بود
طلا و ...
کارمند بانک
United States
به نظر من اغلب مردم از بانک های قرض الحسنه مهرایران ورسالت وام گرفته وجهت پرداخت اقساط ازسود بانکی استفاده می کنند دوباره مطالبات بانکها هم رشد می کند.
حسام
Iran, Islamic Republic of
یک مالک جزء که از مستاجرش ودیعه گرفته و آن را در بانک گذاشته، هم با حدود 6 درصد کاهش سود سپرده مواجه شده و هم باید مالیات اجاره بده و هم مالیات سپرده. بعد می گویید چرا اجاره افزایش پیدا می کند؟
اینجوری دیگه کسی پول تو بانک نمیزاره عمو !
اشکان
Romania
این نظر 100 من هست

یک سوال دارم که دوستان جوابشو خوب بلدند . بنظر شما بانک از سپرده گذاری که میلیاردها تومان در بانکش سپرده گذاری کرده مالیات میگیره ؟ فقط طرف تهدید به برداشتن سپردش بکنه نه تنها مالیات نمیده بلکه به سودشم برای اینکه ناراحت نشه اضاف میکنند .
در عوض ما بدبختها که 30 سال کار کردیم کل زندگیم 30 تا 40 میلیون داریم و ماهی 600 هزار تومان سود میگیریم از ما میگیرند که نشان دهند طرح داره اجرا میشه . همیشه ما قشر ضعیف و بدبخت هدف هستیم که از جیب ما به جیب پولدارها بره . بخدا بیچاره شدیم . بنزین 400 تومنی شد 1000 تومن که داره میشه 2000 تومن . برق و آب و گاز و ... 2.5 برابر شده . سودهای بانکی 6 درصد کاهش داشتن . قیمتها فزاینده رفتن بالا . دیگه چی از جونمون میخواین ؟ یک ساعت هم به دستمون ببندید پول نفس کشیدن تو این مملکت هم ازمون بگیرید . بخدا دیگه تحمل ندارم . نابود شدم رفت .
تصویب میشه؛اما این خیال که پول ها از بانک خارج میشن و به سمت بازارهای دیگه میرن و بانک ها رو با بحران مواجه میکنند،باطل هست؛
هی عقل سلیمی سود مطمئن بانکی رو ول نمیکنه که وارد بازارهای راکد شده بشه؛مگر وارد بورس بشه که ریسکش بالا هست؛

سود بانکی تا زیر 12 درصد نرسد،هنوز برای سرمایه گذاری مناسب هست

مساله دیگه این هست که کار بانک،انجام امور مالی و اعتباری هست نه محلی برای سرمایه گذاری؛
مطمئنا برای هر مبادله ای،بانک باید واسطه باشد؛
هیچگاه سیستم بانکی با این کار دچار بحران نمیشود؛فقط بانک های کوچک مشکل دار میشوند؛ که باید برایش راه حلی پیدا کنند,
وگرنه بانک های دولتی و بانک های خصوصی بزرگ که به امور بانکی مشغول هستند نه بنگاه داری،هیچ مشکلی نخواهند داشته

هیچ عقل سلیمی برای 0.5 یا 1 درصد مالیات پول رو از بانک خارج نمیکند؛همه کسانی که میگویند میبرین فلان میکنیم،سر عمل زیر حرفشون میزنن

در کاهش سود،بانک ها سود کرده اند؛از اخذ مالیات دولت سود میکند؛
شما هم بگردید دنبال بازار جایگزین ببینم چه میکنید

یادم هست در همین وبسایت کسانی میگفتند با کاهش سود همه پولم را از بانک در میاورم زیر سرم میزارم،دلار میخرم،سکه میکنم...........کو؟؟؟؟؟!!!!
تسنیم
Romania
عزیزم من همه پولمو فقط سکه 910 هزار تومان قبل سال بود 500 عدد سکه خریدم 450 میلیون و الان تو 50 روز شده است 530 میلیون 80 میلیون تو 50 روز سود کردم امروز هم فروختم رفتم یک سرمایه گذاری دیگه کردم که بعدا میگم دیگه هم پولمو تو بانک که همش توش سرک میکشند و فضولی پول و زندگیتو میکنند نمیگذارم . تازه یارانم هم سر جاش چون هیچ پولی به نام من هیچ جا ثبت نیست . پس من یکی که رو حرفم بودن و مطمئن باش خیلی ها دیگه همین کار کردند . حداقل 30 درصد از سپرده گذاران بانک وارد بورس شده اند و ...
بورس بره که خیلی خوبه؛
همه جای دنیا پول تو بورس هست

ایران تو زمین و سکه
آفرین بشما؛
1- اطلاع داشتن دولت از حساب های مالی رو سرک کشی میدونی،کاری که همه دنیا میکنن اما نمیدونم چرا تو ایران تابو هست

2-دلالی دارین میکنی،بهشم افتخار میکنین که خیلی خوبی
3-فرار مالیاتی میکنی،بهشم افتخار میکنی
4- پانصد میلیون سرمایه داری،اما با افتخار یارانه میگیری؛احسنت به شما

5- امیدوارم تو بازار دلالی،سرمایه اتون با یک نوسان،دود نشه

6- فقط تورو خدا بگو روت میشه با 500 میلیون سرمایه،به گرفتن 45 تومن یارانه افتخار کنی؟
واقعا خوش به حال شما من که اون سالی که پولام دادم به سکه یهو اینقدر سقوط کرد هنوزم به اون قیمت نرسیده کلی ضرر دادم دیگه هیچ وقت اشتباهم تکرار نمیکنم
کلمه مالیات بار منفی خیلی زیادی داره و انقدر منفیه که مردم پولشونو که پول کارگریه و قبلا مالیاتش پرداخت شده را برای اینکه مجبور نشن دوباره یا سه باره مالیات ندن در بالش و گاو صندوق ذخیره خواهند نمود.
متاسفانه مردم ما فرهنگ مالیات دادن رو ندارن؛
مالبات دادن رو دست در جیب کردن میدونن؛
احسنت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ممکنه پیش بینی شما درست باشه.چون ما مردم ایران دارای واکنش های غیر منتظره وغیر قابل باور هستیم گاه از یک ته سوزن عبور می نمائیم وگاه دروازه ای را برای عبور خود تنگ می بینیم .حداقل نرخ مالیات با پیش بینی مسئولان بایستی برابر با نرخ 10 درصد باشد که با احتساب نرخ 18 درصد فعلی برابر 1.8 درصد وبا احتساب نرخ تورم 12 درصدی !!! اعلام شده سود خالص برابر با 4.2 درصد خواهد بود .حال مائیم وانتظارات ماوقابلیت ما.یا به قول شما مقایسه ریسک وسود انتظاری ونرخ بازگشت سرمایه.ولی یقینا" من تا اخر مهر ماه به فضل خدا در سررسید سپرده هایم همه سرمایه ام را تبدیل به یه مغازه ویا اپارتمان می نمایم .وبرای همیشه دیگر به سود بانکی فکر نمی کنم .وهرگز به اجاره ان هم فکر نمی کنم .شاید روزی ما را منبعد خداوند از طریق دیگر رقم زده است.حال عمل من هر تبعاتی برای بانک داشته باشد دیگر به ان فکر نمی کنم .
آفرین کارمند خوب
نظام بانکی با این قوانین باید ضعیف بشه
اندکی صبر
خخخخخخخخخخخ
غکر کن بشه

شما هم پولاتو بکن تو متکا بزار زیر سرت

اصلا برچبده شدن نظام بانکی محال ممکن هست

این ویط شاید چند تا بانک کوچیک کجلوذ شن جمع کنن یا ادغام بشن؛ اما بغیر از دولتی ها ۵ بانک بزرگ خصوصب:اقتصاد نوین،پارسیان،پاسارگاد،سامان،کارآفرین رو هیچ توپی تکون نمیده
محمد
با سلام وقتی پول کسی که پایان بازنشستگی مبلغ گرفته تا پس نداز انداکی کند که با این تورم بالا کمک به دخل خرج او باشد و هم کمک به وام گیرندها بانکی باشد ما باید ضزر بدهیم که با پول ما بانرخ بالا 20درصد برای وام گیرنده وبرای ما سود زیر 20درصد است حا لاخودتان قضاوت کنید باتشکر
فرهنگ مردم ما در تامبن آتیه دوران از کارافتادگی غلط هست؛پول تو بانک گذاشتن و از سودش استفاده کردن؟ کجای دنیا این هست؟

وقتی بیمه های عمر هستن که خیلی بیشتر از سود بانکی،بازده دارن،چرا از این محصولات استفاده نمبکنین؟
اگر برای بازنشستگیتون،بیمه عمر تهیه کرده بودین،نه تنها بازپرداخت سرمایه شما توسط شرکت بیمه(مستمری یا یکجا) معاف از مالیات میبود؛بلکه حق بیمه های پرداختی سالانه رو میتونستین از مبلغ مالیات هر سال کسر کنین
Iran, Islamic Republic of
چرا مي گوييد فرار از ماليات اصلا اينطور نيست من كه يك كارمند ساده هستم اول كاري كه دولت مي كند اول ماليات برميدارد بعد حقوق پرداخت مي كند با هزار بدبختي و سرو ته زندگي زدن پول پس انداز كردم و بردم بانك كه با سودش گذاران زندگي كنم حالا از اين پول هم دولت مي خواهد نفع ببرد افرين به شما كه اينقدر اقتصاد دان هستيد نه به ما
بی نام
این همه مالیات میگیرن اما صرف آبادانی کشور نمیشه.
تازه ترین اخبار